enoturismePENEDÈS presenta el seu Pla d’accions pel 2013

El Vinseum, Museu de les cultures del vi de Catalunya, ha acollit  aquest dimarts dia 12 de febrer, la presentació del pla d’accions d’enoturismePENEDÈS pel 2013 i el resum de les accions desenvolupades el 2012.

Davant un centenar d’assistents, l’Il·lm. Sr. Santi Soler, president del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès, i la Sra. Núria Sala, directora de l’entitat, han presentat el pla d’accions d’enoturismePENEDÈS per l’any 2013, que contempla totes les activitats i tasques planificades al voltant de la marca enoturismePENEDÈS, i que per aquest 2013, segueixen incidint en la millora i competitivitat tant de la destinació com de les empreses membres del club, en la promoció i la comunicació, en la gestió i planificació del territori, i sobretot en l’aposta més important d’aquest 2013: la comercialització.

enoturismePENEDÈS incorpora aquest any 16 noves empreses al club, xifra que representa un increment de quasi el 10% i que fixa el nombre de membres en 176. Respecte a la qualitat se segueix apostant pel Sistema Integral de Qualitat Turística (Sicted), que continua creixent en nombre d’empreses, fins a les 31 actualment certificades. A més a més, Rutas del Vino de España, continuarà certificant enoturismePenedès. Altres aspectes a destacar en l’àmbit de la competitivitat i la millora són la creació de nous espais d’informació turística complementaris a la xarxa d’oficines actuals i una clara aposta per mantenir la formació, centrada aquest any en la creació de producte, la comercialització i els serveis turístics.

En quant a la promoció, comunicació i comercialització, es destaca el llançament del nou web i de la nova plataforma de comercialització, una eina que permetrà comercialitzar tant productes com paquets combinats a públic final o a agències, i on les mateixes empreses podran donar d’alta les seves propostes.

enoturismePENEDÈS seguirà comptant amb un servei de comunicació i premsa i amb l’edició dels diferents materials promocionals, incentivant la comunicació a través dels canals digitals i xarxes socials, tant propis com de tercers, i assistint a fires tant nacionals com internacionals, així com participant en tot tipus de fam trips, press trips, blog trips i workshops. Des d’enoturismePENEDÈS, paral·lelament es seguirà impulsant esdeveniments com el Dia Europeu de l’Enoturisme, la Música als cellers, o la participació en esdeveniments de rellevància del nostre territori com El Cavatast, Caixa Penedès Vijazz, Fira del Gall,...

A nivell de la gestió i planificació del territori, enoturismePENEDÈS, seguirà treballant en l’Observatori Turístic, així com amb el Club de Turisme Gastronòmic de l’Agència Catalana de Turisme, el Barcelona Province Convention Bureau, Cercle de Turisme de la Diputació de Barcelona i Rutas del Vino de España.

Cal destacar també que durant el segon semestre del 2013 està previst que s’inauguri la nova seu del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès (km 0 d’enoturismePENEDÈS), així com els diferents enomiradors del projecte Miravinya del Penedès.

Contacte de mitjans:
Ignasi Segui
ignasi@parenthesis.cat
T. 93 817 27 62