EnoturismePENEDÈS presenta resultats del 2016 i dóna a conèixer el seu Pla d’Acció per aquest 2017

• Pla d’acció ambiciós, amb l’aposta de crear projectes turístics de territori i potenciar les accions de promoció comercialització per a posicionar el Penedès com a destinació enoturística.

 

Dilluns, 30 de gener, el Consorci de promoció turística del Penedès ha presentat els resultats del 2016 i el seu pla d'accions per aquest any 2017 davant de més d'un centenar d'assistents.

El president del Consorci de Promoció Turística del Penedès, Sergi Vallès, ha sigut l'encarregat d'obrir l'acte i ha compartit els seus objectius com a president; Cohesió i lideratge territorial i la cerca de fiançament constant.
En aquest sentit, amb l'aposta per aglutinar l'àmbit territorial de la DO Penedès, h comunicat que "des d'aquest 2017 ja comptem amb els 27 municipis de l'Alt Penedès a més dels Consells Comarcals del Baix Penedès i del Garraf així com de municipis importants del Baix Penedès i entitats privades noves que s'han incorporat aquest 2016"

Respecte al fiançament, Sergi Vallès ha destacat el gran suport econòmic que aporta Diputació de Barcelona, fet que permet que aquest 2017 el pressupost del Consorci hagi incrementat quasi un 50% més respecte a l'any anterior.
Finalment, Sergi Vallès va donar la benvinguda a les 21 noves empreses que s'han adherit a enoturismePENEDÈS aquest 2017 i que ha fet arribar a un rècord d'empreses amb un total de 202 adherides al club d’enoturismePENEDÈS.

Núria Sala, directora del Consorci, ha presentat els resultats del 2016, les dades confirmen un volum d'accions de promoció i comunicació important que han ajudat a millorar el posicionament del Penedès enotruísticament parlant i també han ajudat a aconseguir l'increment del 8% de les vendes en la plataforma de comercialització on line. Els altres resultats a destacar són dins l'àmbit de planificació del territori, un àmbit important que permet marcar l'estratègia territorial a seguir. En aquest sentit, Núria Sala ha destacat els dos projectes que es van finalitzar el 2016; Penedès 360º i Miravinya explora el Penedès.

De cara al 2017, el pla presentat inclou nombroses accions emmarcades en els àmbits de gestió i planificació del territori, competitivitat, promoció, comunicació i comercialització.
Destacar l'aposta per seguir coordinats en l'àmbit territorial per definir l'estratègia i com a novetats en l'àmbit de planificació i territori destacar la realització d'un pla de màrqueting i branding, la nova figura d'un tècnic en turisme compartit en els diferents municipis i la possible xarxa d'àrees de pernocta d'autocaravanes.
Com a objectius pel que fa a plataforma s'ha marcat arribar a un augment del 10% en vendes quant a plataforma i d'augmentar també el preu mitjà de les vendes, objectiu que es podria aconseguir si les pernoctacions al territori fossin estades més llargues.

En la cloenda de l'acte, el president del Consell Comarcal de l'Alt Penedès, Francesc Olivella va posar l'accent en l'objectiu d'augmentar el nombre de visitants a la destinació i amb el potencial d'atracció turística que té el Penedès com a destinació enoturístca a prop de Barcelona i Tarragona.

A més a més Olivella, va manifestar el compromís de seguir treballant junts i coordinats amb els Consells Comarcals del Garraf i del Baix Penedès.

I va tancar l'acte Pere Regull, diputat adjunt de Turisme de la Diputació, i alcalde de Vilafranca, comentava que és important aquesta voluntat de treball conjunt i coordinat del Penedès per tal de poder impulsar propostes enoturístiques de qualitat. Regull recordava que va fa temps responsables de Nappa Valley als Estats Units, ja els deien als responsables penedesencs que cal aquesta aposta conjunta i treball en comú per tirar endavant.

En aquest sentit remarcava què cal preparar-se perquè el Penedès sigui una zona atractiva pels visitants, però també pels qui hi treballen i li donen forma. Tot plegat per continuar evitant que, com s'especulava el 2007-2008 i va acabar frenant la crisi, el Penedès es converteixi en el magatzem de Barcelona.