enoturismePENEDÈS seguirà apostant per la comercialització i per esdevenir el referent turístic de les comarques del Penedès aquest 2014

Presentació Pla d'accions enoturismePENEDÈS 2014
La venda dels productes enoturístics, el creixement amb municipis adherits, la senyalització del territori, i el projecte Miravinya, juntament amb la promoció, la comercialització i la comunicació, esdevindran els principals eixos d’enoturismePENEDÈS per

Ahir en el marc del Vinseum, i davant d’un centenar d’empreses i entitats, enoturismePENEDÈS va dur a terme la seva trobada anual, per fer balanç del 2013 i presentar el pla d’accions per aquest 2014.

L’acte va comptar amb les intervencions del President del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, el Sr. Francesc Olivella, del President del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès, el Sr. Santi Soler, i de la Directora del mateix, Núria Sala.

Santi Soler va fer un breu resum de les accions dutes a terme durant el 2013; accions que va qualificar de molt importants i imprescindibles per afrontar amb garanties els reptes futurs. Entre les fites importants assolides aquest 2013, Soler va destacar el nou lloc web, i sobretot la plataforma de comercialització, que va assenyalar com una aposta estratègica i de futur, i que -segons va indicar- aquest 2014 ha d’explotar i mostrar tot el seu potencial com a agent comercialitzador d’enoturismePENEDÈS.
En el marc de la seva intervenció, també va voler destacar la posada en marxa de l’espai d’informació turística del Km. 0 enoturismePENEDÈS, així com l’inici del projecte Miravinya, que actualment té dos miradors en execució i dos més pendents d’iniciar obres.

Francesc Olivella, va aprofitar també la seva intervenció per explicar el nou projecte de senyalització de tot el territori, una eina imprescindible per als visitants, i que es desenvoluparà durant aquest 2014 en 3 nivells, de més general fins a senyals direccionals dels establiments. Olivella va dir també que es tracta d’una senyalització que s’aplicarà de manera unificada i que substituirà l’actual de les Rutes del Vi i el Cava, amb l’objectiu d’actualitzar-ne continguts i promocionar l’enoturismePENEDÈS. El President del Consell Comarcal va voler destacar també del 2013 i del 2014, la importància de seguir adherint municipis i la resta de consells comarcals del territori del Penedès, amb la voluntat que el Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès es converteixi en el Consorci de Promoció Turística del Penedès. En aquesta línia, va voler destacar la incorporació de 15 municipis nous de l’Alt Penedès aquest 2014, així com les negociacions amb els consells comarcals i poblacions de la DO Penedès de l’Anoia, el Baix Penedès, el Garraf i l’Alt Camp.

Un cop acabat el breu balanç del 2013, la directora del Consorci, Núria Sala, va passar a exposar el pla d’accions per aquest 2014. Va començar la seva intervenció explicant que actualment ens trobem probablement en el millor moment de l’enoturisme, i en una posició privilegiada, ja que des de l’any 2013, tant la Diputació de Barcelona com Direcció General de Turisme, han decidit apostar en ferm per aquest tipus de turisme; el que col·loca enoturismePENEDÈS en una molt bona posició, gràcies a la trajectòria i feina feta fins ara.
En referència al pla d’accions del 2014, Sala va destacar l’aposta per la comercialització que ha de desembocar en la contractació d’un agent comercial, encarregat de vendre les propostes enoturístiques tant a operadors com a col·lectius, així com la necessitat de que les empreses es segueixin adherint a la plataforma de comercialització.
En quant a la promoció, un altre dels eixos destacats per aquest 2014, tal i com ho ha estat en els darrers anys, es continuarà treballant a diferents nivells. En el cas de la promoció internacional es farà a través de l’Agència Catalana de Turisme, deixant la promoció d’àmbit més local i estatal coberta a través de la presència directa d’enoturismePENEDÈS, a les diferents fires en què participa anualment o sota el paraigües de la Diputació de Barcelona.
En matèria de fam trips i press trips, aquests es seguiran gestionant conjuntament amb ACT i la Diputació, al igual que els diferents workshops en que es participa anualment.

Pel que fa a la comunicació, Núria Sala va destacar que aquest 2014 serà un dels aspectes clau, amb l’objectiu principal de generar visites al web, ja que si aquest s’assoleix, de retruc s’incrementarien les vendes a través de la plataforma. Núria Sala va acabar la seva intervenció destacant que aquest 2014 enoturismePENEDÈS, havia tornat a créixer en nombre d’empreses adherides fins a les 180 actuals.

Un cop acabades les intervencions, es va fer el lliurament de les plaques a les noves empreses adherides: Autocars MonBus, Boteria Torner, Restaurant Cal Padrí, Wine and Life, Can Bas Domini Vinícola, PalmaXII, Hotel Ricard, Can Pascual de Gelida, 1+1=3, Masia Can Pascol, Stress & Adrenalina, Masia Les Torres de Selma i Estació Náutica de Vilanova i la Geltrú.