PRESENTACIÓ PLA ACCIONS 2019 – CONSORCI DE PROMOCIÓ TURÍSTICA DEL PENEDÈS

Un auditori del Vinseum a vessar d’entitats i empreses del sector, interessades en conèixer l’estratègia turística del 2019, presentada pel El Consorci de Promoció Turística del Penedès.

A l’acte ha participat el Diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Miquel Sàmper, el  Director General de l’Agència Catalana de Turisme, David Font i  el president del Consorci de Promoció Turística del Penedès, Sergi Vallès, a més d’alcaldes del Penedès, representants turístics, empreses del territori i entitats que conformen el Consorci.

En les intervencions s’ha parlat del potencial turístic del Penedès, de la conscienciació amb el turisme sostenible i de la importància d’una estratègia coordinada per treballar la promoció turística.  L’enoturisme, sens dubte, és el principal atractiu de la destinació, i  tant Turisme de Catalunya com Diputació de Barcelona, han donat el seu suport i han valorat els esforços fets en els darrers anys per consolidar la destinació Penedès, com a referent a prop de Barcelona.

Vallès ha destacat el increment pressupostari del Consorci en aquests darrers, el gran volum de projectes i accions que s’han dut a terme i aquest treball constant per integrar tots el municipis del Penedès i altres entitats en el propi Consorci. Alhora, Vallès ha destacat que la clau de l’èxit és mantenir el tàndem público-privat per la gestió turística de la destinació.

Núria Sala, directora del Consorci, ha exposat els resultats del 2018, i juntament amb  l’equip del Consorci, han presentat les FAQS d’un pla accions 2019 amb grans reptes i projectes, destacant-ne:

  • La campanya de màrqueting Penedès Secret
  • La propera Xarxa d’autocaravanes i el projecte d’acollida al turista.
  • La fidelització dels visitants
  • La sensibilització amb el resident; el penedesenc i penedesenca ha de ser l’amfitrió.
  • La sostenibilitat i la qualitat turística
  • La notorietat de la marca Penedès, la promoció turística i la comercialització
  • El treball público-privat pel desenvolupament turístic

A més de donar la benvinguda a les noves empreses del club enoturismePENEDÈS, durant l’acte s’han lliurat els distintius de “Compromís Biosphere” a les empreses i entitats distingides. Un reconeixement que té com a objectiu estendre la cultura de la sostenibilitat turística a les empreses i serveis turístics. D’aquesta manera, la Diputació de Barcelona, juntament amb l’Institut de Turisme Responsable i la cambra de Comerç de Barcelona, ha impulsat aquest programa, que el Consorci de Promoció Turística del Penedès coordina dins del territori.

Entre els diferents ponents que han participat a la taula rodona “parlem de turisme, marca destinació i noves oportunitats”, Anna Maria Sánchez, cap de l’Oficina de Promoció Turística de la Diputació i Directora de Màrqueting Estratègic de la Destinació Barcelona, ha explicat la importància de la coordinació de totes les administracions i actors per potenciar la marca Barcelona, l’oportunitat de donar a conèixer els atractius de les destinacions properes a la ciutat per tal que siguin visitades i  de retruc, l’oportunitat del Penedès per ser-hi present i que la seva oferta hi estigui englobada.

En aquest sentit, l’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, ha destacat en la cloenda de l’acte la bona feina feta per part del Consorci i tots els agents implicats en la promoció turística del territori, tot reforçant la importància de mantenir un treball públic-privat i sobretot de creure en el potencial i la qualitat que té

 el Penedès com a destí turístic.

L’acte ha finalitzat amb una visita al nou espai dels Castellers de Vilafranca del Penedès a Cal Figarot.

 

Per a més informació contactar amb:

 

Núria Sala, directora del Consorci de promoció turística del Penedès a nuria@enoturismepenedes.cat o al 938170160

Subscriu-te al nostre butlletí
Vols estar al dia sobre esdeveniments, activitats i propostes que es duen a terme al Penedès?