Tendència a l'alça de l'enoturisme i lideratge a Espanya d'enoturismePENEDÈS

Informe 2014 d'ACEVIN: tendència a l'alça de l'enoturisme i lideratge a Espanya de la Ruta del Vi i el Cava del Penedès

El nou estudi de l'Associació Espanyola de Ciutats del Vi (ACEVIN), que contempla tot l'Estat Espanyol, apunta un increment del 25,75% respecte l'any anterior amb un lideratge clar de la Ruta del Vi i el Cava del Penedès

L' Associació Espanyola de Ciutats del Vi (ACEVIN) ha fet públic el setè informe anual sobre les visites a cellers i museus del vi que formen part del seu Club de Producte Rutes del Vi d'Espanya, un document que permet conèixer i estudiar els hàbits i interessos del turisme enològic a Espanya.

El nombre total de visitants registrats pels cellers de les rutes integrades en Rutes del Vi d'Espanya va ascendir a 2.124.229, una xifra que ha anat augmentant des que es comencés a mesurar aquest paràmetre en l'any 2008 i que no només reflecteix la tendència en alça de l'enoturisme sinó també la consolidació d'aquest tipus d'activitat. Cal assenyalar que encara que actualment el Club de Producte Rutes del Vi d'Espanya està integrat per 25 rutes, l'informe es refereix únicament a les 23 rutes del vi certificades que formaven part del mateix en 2014.

El nombre de visitants registrats en el nou informe reflecteix, en termes absoluts, un augment del 25,75% (435.020 visitants més que l'any anterior), el que suposa el major increment percentual de nombre de visitants registrat des que es va començar a realitzar aquest estudi. Les dades recollides per l'informe de 2014 incorporen, a més, dos novetats: la comptabilització dels visitants dels museus i centres d'interpretació del vi adherits a les Rutes del Vi d'Espanya i els paràmetres relatius al preu de la visita estàndard i a la despesa mitjana per visitant tant als cellers com en els museus i centres d'interpretació del vi.

 

Les rutes més visitades
Segons el que es reflecteix en l'anàlisi de cada una de les destinacions de les Rutes del Vi d'Espanya, durant 2014 les xifres de visitants han augmentat pràcticament en totes les rutes, el que posa de manifest la consolidació del turisme enològic com a important complement a l'oferta turística espanyola. Després d'uns anys de creixement més moderat, el ritme d'augment d'enoturistes a Espanya es recupera i augmenta. 

L'informe de 2014 torna a situar la Ruta del Vi i el Cava del Penedès Enoturisme Penedès i les Rutes del Vi i Brandy del Marc de Jerez al capdavant del rànquing de les més visitades, amb 497.310 i 444.427 visites respectivament. La ubicació privilegiada en territoris amb un important moviment turístic i la seva proximitat a la costa ia grans nuclis de població com són Barcelona i Sevilla, a més de comptar amb alguns dels cellers més visitades d'Espanya, són circumstàncies determinants d'aquest èxit.

 
Pel que fa a la distribució temporal al llarg de l'any, tardor i primavera tornen a ser les temporades preferides per realitzar enoturisme. Els mesos d'octubre (255.395 visites) i setembre (237.558 visites) són els més fructífers en l'arribada de visitants, seguits molt de prop de maig (218.980 visites) i abril (202.761 visites), un mes aquest últim que torna a recuperar el quart lloc després de ser desbancat durant l'any anterior per al mes de juny.
Els mesos estivals (juny, juliol i agost) registren, igualment, xifres molt positives i considerablement superiors als anys precedents, superant en els tres mesos els 168.000 visitants.
 
Publicació de CUPATGES